This is my life hehe: CGPA 3.52

CGPA 3.52

Hai semua.
tetibe teringat saat2 baru daftar kat UUM ni.
masa tu first time nak masuk kelas.
sementara tunggu 2.30pm (sbb kelas pukul 2.30ptg. waktu tu pukul 1ptg), nak pegi makan tak tahu cafe kat mana, takde kawan lagi.


nak dijadikan cerita, ada seorang lelaki ni, tak tahu la lecturer ataupun siapa.
beliau duduk sebelah tempat ieyka duduk. tempat tu terbuka pun. dan ramai orang time tu.

beliau : student ke?
ieyka : ye saya 😊.
beliau : semester berapa?
ieyka : saya baru semester 1.
beliau : oh baru daftar haritu la kn?
ieyka : ye saya 😊
beliau : ni tunggu kelas ke?
ieyka : aah
beliau : pukul berapa kelas?
ieyka : 2.30 petang.
beliau : lambat lagi ni. tak pergi makan ke?
ieyka : dah makan dah tadi. (sebenarnya memang lapar sangat)
beliau : course apa?
ieyka : statistik indutsri
beliau : degree?
ieyka : ye saya.
beliau : lepasan mana?
ieyka : saya lepasan matrik
beliau : matrik mana?
ieyka : matrik selangor 😊.
beliau : oh selangor. pointer berapa?
ieyka : 3.52
beliau : 3.52? wow hebat. biasanya nak masuk uum ni pointer 3.6 and above. kira nasib la ni dapat masuk sini.
ieyka : 😊 (hmm saya tahu saya bukan bijak macam encik tapi itu rezeki saya. kenapa cakap macam ni)

tak selesa sangat bila dah macam ni. kenapa pertikaikan keputusan ieyka?
semua ni rezeki.

"MUET band berapa?" sambung encik tadi.
Band 2 (sambil tunduk pandang kasut yang sedang menguis2 lantai)
ieyka tahu agak tidak sopan jawab macam tu tapi ieyka terasa hina.

beliau : band 2? macam saya kata tadi la. nasib. mungkin ramai yang menolak untuk masuk uum ni.

Allah. hina sangat ke ieyka ni 😢. terus ieyka minta izin untuk beredar, konon bagitahu nak pergi makan dengan kawan.
walaupun hakikatnya tak tahu nak ke mana.
pusing2 la area kelas tu.
tapi lastnya, duduk jugak kat depan kelas. agak jauh dengan tempat encik tadi.

jauh jugak ieyka menungkan. terfikir banyak perkara waktu tu.
tak layak ke ieyka kat sini?
mungkin anak2 encik tadi dekan setiap sem kot.
hmm. apa pun semoga encik tadi diberikan hidayah dan ieyka doakan anak anaknya semua dekan. Aamiin.